Sukces a dobre nawyki

Sukces a dobre nawyki

Autorzy: Wioletta Klinicka

Wydawnictwo: Autorskie

Kategorie: Hobby

Typ: e-book

Formaty: MOBI EPUB

cena od: 14.32 zł

Jak działać efektywnie? Sukces a Dobre Nawyki pomoże Ci realizować wszystkie swoje plany i cele szybciej i z większą świadomością. Bez wychodzenia z domu: pracujesz nad sobą, kiedy możesz, wszędzie tam, gdzie akurat jesteś. Sukces a Dobre Nawyki to autorski program stworzony z myślą o osobach, które są świadome swojego potencjału, ale np. utknęły i nie są w stanie ruszyć z miejsca. Jeśli jesteś osobą, która wie, że może wycisnąć z życia więcej, ten program jest dla Ciebie. Zapewne masz wyznaczone swoje cele, własne marzenia do spełnienia, ta książka przyczyni się do przyspieszenia lub zapoczątkowania realizacji Twoich planów. Długo zastanawiałam się, co mogłoby Ci skutecznie pomóc, czego może Ci brakować? I w trakcie tych przemyśleń nasunęło mi się jedno zdanie. A właściwie sprecyzowana odpowiedź na pytanie dlaczego nie jestem dziś sławną i rozchwytywaną projektantką mody? No tak BO TO, CO TRZYMA CIĘ W GARŚCI TO NAWYKI. Negatywne przyzwyczajenia, które nie służą a wręcz hamują przekuwanie marzeń w cel w rozwoju i działaniu.

Sukces a dobre nawyki

Wioletta Klinicka

Sukces a dobre nawyki

Zadbaj o swoją codzienność, zmieniając swoje przyzwyczajenia

Wstęp

Dziś rozpoczynasz pracę nad doskonaleniem swojej codzienności. Kurs jest przewidziany na 5 dni, jednak to Ty decydujesz, jak często wykonujesz ćwiczenia oraz w jaki sposób korzystasz z zaproponowanych metod i narzędzi. Pamiętaj o systematyczności i konsekwencji.

Co zrobić aby wzmocnić samodyscyplinę? Nie trać z oczu swojego celu! To najskuteczniejsza metoda, bo tylko Ty wiesz, jakie korzyści przyniesie Ci wypracowanie w sobie pozytywnego nawyku. Pamiętaj, aby nagradzać siebie za każdy mały krok. Rozpoznaj swój motywator i rozpieszczaj siebie.

Życzę Ci realizacji zamierzonych sukcesów!

Dzień 1

Eksperymenty przeprowadzane przez Larry’ego Squire’a1 z udziałem Eugene’a zrewolucjonizowały sposób, w jaki społeczność naukowa rozumiała dotąd funkcjonowanie mózgu, udowadniając raz na zawsze, że można uczyć się podejmowania nieświadomych decyzji bez pamiętania czegokolwiek z lekcji czy procesu decyzyjnego.

Eugene udowodnił, że nawyki – w takim samym stopniu jak pamięć i myślenie – są źródłem naszych zachowań. Możemy nie pamiętać doświadczeń, które doprowadziły do ukształtowania się nawyków, ale kiedy nawyki zadomowią się w naszych mózgach, wpływają na zachowanie – często bez naszej świadomości tego faktu.

Niemal w każdym eksperymencie naukowcy dostrzegali to, co odkrył Squire, gdy badał Eugene’a: nawyki są przeogromne, ale subtelne; tworzą się poza naszą świadomością albo tworzymy je celowo; często zjawiają się bez naszej zgody, ale możemy je przekształcać poprzez oddziaływanie na ich elementy składowe.

Nawyki mają taką siłę, że Twój mózg uczepił się ich kurczowo i wyłączył wszystko inne – również zdrowy rozsądek.

Witam Cię na warsztatach, których celem jest doskonalenie Twojej codzienności dzięki zmianie nawyków.

Jestem zdania, że zmiana nawyków wymaga podjęcia silnej oraz świadomej decyzji o zmianie.

Co ma wspólnego siła decyzji z nawykiem? Wiele.

Przyjmijmy, że chciałbyś codziennie uzupełniać swój dziennik wdzięczności, który nie tylko poprawia jakość życia codziennego, lecz także pomaga budować pozytywne relacje z drugą osobą w życiu osobistym i zawodowym. Pomysł od dawna chodzi Ci po głowie, nawet próbowałeś przez kilka dni, ale w końcu zarzuciłeś tę czynność na rzecz codziennie oglądanego serialu.

Czym jest dziennik wdzięczności? To mały notes założony po to, aby każdego wieczoru zapisać w nim, za co jesteś wdzięczny.

Początkowo to trudne zadanie, bo za co można być wdzięcznym, skoro wydaje Ci się, że los rzuca Ci wyłącznie kłody pod nogi. Któregoś dnia jednak dostrzegasz, że nie każdemu jest dane wypić poranną kawę; że nie każdy ma dach nad głową; że nie każdemu pisane są dzieci, mąż, przyjaciele, nowe doświadczenia. Inni mają świetną figurę, ale to Ty masz przyjaciela, który stale Cię wspiera. Inni mają kasę, Ty – wspaniałe dzieci. Każdy z nas ma za co rano i wieczorem dziękować Bogu, Wszechświatu, sobie czy innym ludziom.

Proponuję, żebyś założył taki dziennik, zwłaszcza że – jak dowodzi biologia – taka czynność uwalnia endorfiny, które dodadzą Ci sił, abyś wytrwał w swoim postanowieniu, oraz poprawiają kreatywność i inspiruje.

Ponieważ większość ludzi jest nastawiona na szybką gratyfikację, chce mieć tu i teraz albo wcale, często pada pytanie: „A co z tego będę mieć?”.

Dlatego nagradzanie siebie jest wyjątkowo skutecznym narzędziem, które podtrzymuje w Tobie słuszność podjętych decyzji i realizowania kolejnych kroków.

Jakie korzyści wypływają z dziennika wdzięczności?

Zaczniesz być świadomy wszystkich pozytywnych aspektów, które tworzą Twoje życie.

Wzbudzi w Tobie poczucie akceptacji i pewności siebie.

Zyskasz świadomość, że zasługujesz, i dlatego posiadasz daną rzecz.

Dowiesz się, co Ci służy, a co powinieneś wyeliminować. I w tym tkwi klucz!

Czego naprawdę teraz potrzebujesz?

Czy nawyk, który planujesz wyeliminować, jest tym, który przeszkadza Ci osiągać zaplanowane cele?

Czy nowy nawyk, który wprowadzisz w życie, pomoże Ci zrealizować te cele?

Ćwiczenie

Dziś odpowiesz sobie na bardzo ważne pytanie. Zapisz swoją odpowiedź. Zdecyduj się na jeden lub dwa nawyki, które chcesz zmienić.

Aby wprowadzać nawyk, trzeba pozbyć się starego. Jeśli nie biegasz, ale chcesz zacząć biegać, to Twoim starym nawykiem jest albo lenistwo, albo brak organizacji czasu.

Zmiana zachodzi wówczas, gdy zrozumiesz swoje pragnienia. Zmiana zachodzi wówczas, gdy skala Twojego cierpienia z powodu działania w ramach utartych schematów jest większego kalibru niż czas i działanie, które chcesz wykonać, aby zakodować w sobie nowy nawyk.

Dlaczego działamy nawykowo? Ponieważ nawyki ułatwiają nam życie. 33–50% czynności wykonujemy automatycznie każdego dnia.

Pamiętasz swoją drogę z pracy do domu? Czy łapiesz się czasami na tym, że wykonujesz kilka czynności jednocześnie? Jak myślisz, kto dziś zaparkował za mnie auto? No jasne, mój nawyk! Nawyki nie tylko przeszkadzają w życiu, lecz także bywają niezastąpionym pomocnikiem.

Dobrze ukształtowane nawyki wykonują pracę za Ciebie, ponieważ działają całkowicie poza Twoją świadomością, poza Twoim nadzorem, a nawet niezależnie od Twojej pamięci. Nasze nawyki kryją się w dwóch strukturach mózgu, tak zwanych jądrach podstawnych – to tam je magazynujemy. W podświadomości. W pełni uformowane nawyki mają wpływ na nasze myśli, emocje oraz ruch ciała. Przyjrzyj się, w jaki sposób zawiązujesz sznurowadła? Czy nie jest tak, że zawsze wykonujesz ten sam ruch? Jestem przekonana, że tak! Dlaczego? Ponieważ dzieje się to już na poziomie jąder podstawnych; nie musisz o tym myśleć. Jądra podstawne wysyłają sygnał Twojej ręce, jakich ruchów ma użyć do danej czynności. Tak samo jest w przypadku zachowań: jeśli czujesz irytację, zwykle wyładowujesz złość w sobie znany sposób. A gdy zamarzy Ci się coś zmienić, wydaje się, że w zmianę musisz włożyć dużo wysiłku i energii.

Ludzie mają zdolność zmiany zachowań nawykowych. Ty też!

Notatki

Ćwiczenie

Dziś wykonasz prosty eksperyment, który potrwa do ostatniego dnia warsztatów albo dłużej.

Wybierz jedną czynność, którą wykonujesz kilka razy w ciągu dnia. Niech będzie to nawet sznurowanie butów, malowanie ust lub pisanie inną ręką niż zazwyczaj.

Podejmij silną decyzję, że od teraz będziesz wykonywał tę czynność w inny sposób niż zazwyczaj; inną techniką. Niech na początek będzie mało skomplikowana, abyś miał bodziec do kolejnego działania.

Najwspanialszą gratyfikacją jest osiągnięcie swojego celu. Gdy potrafisz cieszyć się z jego rezultatu – osiągnąłeś sukces!

Po 5 dniach napisz, czy wytrwałeś w swoim postanowieniu i jaki był stopień trudności.

Pamiętaj, że aby coś zmieniać, należy doświadczać. Ludzie dorośli uczą się poprzez doświadczenie!

Proszę teraz, abyś wybraną czynność spróbował wykonać po raz pierwszy.

I jak?

Myślę, że nie miałeś najmniejszego problemu, ponieważ podjąłeś świadomą decyzję o zrobieniu jej inaczej – wykonywałeś ją świadomie i z pełnym postanowieniem; zdecydowałaś i już. Prawda, że to nic trudnego? Więc gdzie tkwi haczyk? Jeden raz – żaden problem, ale na zawsze…?

Trudność tkwi w

Ciąg dalszy dostępny w wersji pełnej.

KSIĄŻKI TEGO AUTORA

Singielka. Od równowagi emocjonalnej do miłości Kocham siebie. Kobieta w podróży Sukces a dobre nawyki Czas na zmiany. Zostań menedżerem czasu Obudź w sobie moc poprzez tylko trafne decyzje 

POLECANE W TEJ KATEGORII

Food Pharmacy Porąb i spal Jeszcze jedna mila Kuba. Autobiografia